söndag, december 2

alltid kul när hästar vill hälsa.

burr, var ruggigt det var igår när jag och niklas var ute vid stora skuggan, blåsten gjorde att det kändes mkt kallare än -4. hästarna verkade dock inte frysa. niklas drack en cola på fiket och jag log åt benämningen på kvittot: läskeblask. sen åkte vi vidare till kista för lite shopping (fyndade två par tjocka strumpbyxor för 30 kr på hm!) och middag hos mamma&pappa. J kom också dit och vi avslutade med alfapet-spel. kvarts som jag la på rätt ställe blev kvällens jackpot, nästan 40 poäng.

har julpyntat lite idag innan frukost och åt inte förrän kl 10, vilket är väldigt ovanligt för mig. hämtade upp adventsstjärnan från källarförrådet som jag först inte tänkte ha då jag fick en ljuskula av mamma för ett tag sen, nästan likadan som denna jag köpte i fjol men precis som då tyckte jag efter ett tag att den behöver sällskap då den lyser ganska begränsat så nu har jag hängt upp stjärnan bredvid. 

nu ska vi ta en promenad i solen. tror jag ska ta på mig en stickad polotröja för första gången i år. och mössa :-)

Inga kommentarer: