onsdag, december 12

love.intelligence.money.


sånt här tycker jag om. fjärde och femte ordet jag såg var happiness och honesty. ärlighet betyder (förutom det självklara att inte ljuga) för mig att delge/dela tankar och planer och det viktiga blottande framför fasad. för mig är intelligens inte bara på det direkta sätt de flesta tänker på det som, att kunna dra slutsatser och förstå samband och orsaker. utan också förmågan att inte sortera in en människa i ett fack utan ödmjukt kunna se att det finns flera skikt. inte i alla, men ofta mer eller mindre. att yta inte behöver utesluta djup, för att ta ett ex. att kunna se att alla inte är som en själv utan att för den skull klassificera sig själv som bättre eller nedvärdera andra. iaf tänka sig för innan man uttrycker det högt, är osäker på om det skadar att tänka så…

gällande pengar är jag kluven. men att jag såg det som trea kan nog vara ett tecken. att en viss summa är viktig, för trygghet, tror jag främst i mitt fall. och till viss del för glädje och lycka, för det som köps för pengar, både saker som konsumeras och således försvinner och sånt som finns kvar och används, och upplevelser, är sånt som berikar och gör livet till just liv, tycker jag. till viss del håller jag med om att pengar kan köpa lycka.    

2 kommentarer:

bokkarameller sa...

Blev exalterad över detta. Mina ord var
1. Love (känns bra, även fast jag tror det ordet stod väldigt "lämpligt" placerat)
2. Run (känns otippat men oerhört träffande, visserligen har jag länge övervägt löpträning men framför allt, den mer abstrakta betydelsen, att liksom fly från något). I och för sig inget jag vill, men jag tolkar det mer hur livet liksom är.
3. Friends
---
4. Happiness
5. Power
Konstigt att inte happiness kom högre dock.

Lät även P testa, blev otroligt intressant då. Han fick
1. Popularity
2. Happiness
3. Success
-----
4. Expierience
5. Intelligence
Har Du låtit andra i din närhet testa? Vore kul att utvärdera detta ytterligare:)

Jag lånar bilden till min blogg, hoppas ok.

Kramar

Lina sa...

ja, ville också att J skulle kolla. han fick love. beauty. youth. men han gick bara från väster till höger. kanske iofs också säger nåt om personen.hur man spontant börjar kolla...

självklart får du ta den. jag tog ju den också från en blogg, som tagit från en annan...