onsdag, december 5

snökaos.

snö och blåst som påverkar all trafik idag, inkl att gå :-) kom inte ens på första tunnelbanan som kom i alvik imorse, vilket är ovanligt. extra irriterande då att se att folk inte ens går in i gångarna när de ser att det är massa människor som vill in. återkommande fenomen jag upplevt många gånger på bussar också. egoism!?

har lyssnat på lite mer än hälften av springfloden nu och den känns jättekomplicerad, med så många olika händelser och karaktärer som har olika kopplingar till varandra att det är svårt att hänga med. förväntningarna har inte riktigt uppfyllts och jag är tveksam om de kommer göra det. får liksom inte sympati för personerna heller, vet inte varför men de känns inte tillräckligt intressanta. medicinska thrillern ebola är däremot precis så bra och högtempo som jag trodde. ett utbrott av den typen av blödarfeber i marstrand är precis sånt som intresserar mig. tänker att det väl eg inte är så osannolikt?! och är det inte konstigt att det inte hänt, att viruset inte spritts mer i västvärlden?


lite strech såhär precis innan hemgång. när jag kollar ut genom fönstret ser det ut som om jag kan få hålla i luvan nu på hemvägen också; blåsten verkar hålla i sig.

Inga kommentarer: