onsdag, december 26

ingen tvekan om att det blev en vit jul i år iaf.

snacka om att man får pulsa; stockholm är fortfarande inte särskilt snöröjt sen snön började komma för två? veckor sen. två fina dagar i kista igår och iförrgår trots att jag blev väldigt förkyld i helgen, mest huvud och hals då men idag slog snuvan till; vet inte hur många gånger jag nyst och snytit mig. rafael fick igår en djurbok, med pälstyg i som ska likna hur olika djur känns, av mig. mamma&pappa hade köpt ett åkdon, typ bobby car men mer spejsad och med handtag/ryggstöd så den funkar lite som en lära-gå-vagn också. den och en tusenfoting i trä som farmor köpt var populärast, efter omslagspapper och kartonger som brukar gå hem :-) 

hittade nedanstående i ett inlägg på sandra beijers blogg och det stämmer ju så bra med hur jag tycker: 
människor som är oförväntade, som säger saker som inte är helt självklara, som man inte vet vad de ska hitta på nästa minut, som inte faller in i samma hjulspår. människor som står upp för sig själva och andra, som säger ifrån, som går sin egen väg. människor som är snälla. som lyssnar på andra, som inte har massa förutfattade meningar och som ger alla en chans. ödmjukhet

nu ska jag gå till coop och få lite dagsljus och köpa kiwi, apelsiner och blodapelsiner. apelsinerna är goda nu. 

Inga kommentarer: