fredag, mars 22

blasten får ej tas av blomkålen.

så stod det på blomkålsskylten på city gross. tyckte det var extra kul eftersom jag brukar ta av den :-) speciellt om det är mkt, både för prisets skull och för att jag inte vill bära hem den. 

träffade maria och döttrarna igår. hon hämtade upp mig här hemma efter jobbet och så följde jag med och hämtade tjejerna hos dagmamman innan vi åkte hem till dem och vi saxade prat med barnumgänge :-) hjälpte till och nattade också innan jag åkte hem vid tiotiden. var lite strul med sl:s nya reskassa på bussen som jag tog till pendeln. jag har ställt in att resa inom en zon ska vara standard på mitt kort (man måste välja nåt) eftersom jag oftast åker så, men nu var det två zoner och då jag skulle lägga till en kupong på bussen sa han att det gick inte eftersom jag laddat kortet i a-zon och att jag nu var i b-zon, märkligt att det inte skulle funka?! tror ändå han till slut löste det så att rätt summa drogs (37,5kr).
  
bevittnade en läskig räddningsinsats i förgårr em vid vattnet nedanför aromatics fabrik här i gröndal; en man hade hoppat/fallit från essingeleden! två ambulanser, poliser, brandkåren med räddningsdykare var på plats, tror jag räknade till totalt sju bilar på den lilla vändplanen vid örnsbergs kanotklubbshus som ligger precis vid vattnet därnere. mirakulöst nog hade mannen överlevt, jag såg själv att han levde och hörde poliserna prata om det. en av dem frågade mig och en annan man som var där om det var nån av oss som ringt sos för de hade inte fått tag i den som gjort det och visste inte vad som hänt. 

morgonen började med att min dator inte ville starta! okej, den är ju rätt gammal, över fem år, men såklart ändå suck! J tipsade om att jag kunde prova att ta ur batteriet och då funkade den, så antagligen nåt fel på det då, spelar ju ingen roll eftersom datorn inte funkat utan sladd på länge ändå. släktmiddag i barkarby ikväll: farmor har bjudit alla till restaurang lilla barkaby och sen fika hemma hos henne.  

Inga kommentarer: