fredag, mars 1

vårkänslor.

(fast jag vet att det säkerligen kommer bli kallare, och mulet, igen. men likväl har jag känt så de senaste solvarma dagarna.)


fick en jättefin lyxig ihopplockad delikatesskorg av kollegorna i onsdags när vi hade lite avslutningsfika. en present helt i min smak (typ sånt jag föreställer mig att jag skulle tittat på på dean&deluca eller liknande om jag varit där, men inte köpt av snålhet, angående inlägget jag gjorde nyligen) innehållande bl a morotssoppa, mandelsmör, rostade hasselnötter och sojabönor, grapefrukt-och passionsfruktsjuice, salladsdressing, bovetekex, kanelskorpor, soltorkade tomater, hjärtpasta färgad med spenat, tomat och rödbeta, lemon curd, kronärtskockspesto, snackskex gjorda på ost, soltorkade tomater, lakrits och flera chokladsorter. har smakat bovetekexen som var en god variant på riskakor och mandelsmöret, som bestod av 99.5% mandlar, passade fint som smaksättning i en jordgubb-och banansmoothie jag gjorde igår.

har varit och anmält mig på arbetsförmedlingen idag. inte mkt (positivt) att säga om det, tycker bl a inte det är rätt väg att gå att kräva att ett visst antal jobb ska ha sökts inom en viss tid. hon sa inget om det idag, skulle skicka hem handlingsplanen, men jag har läst att det funkar så nu. kom på efteråt att det isf inte stämde med vad hon sa: jag skickar hem handlingsplanen men talar om nu vad det står i den, främst att jag måste höra av mig till dem enligt schema. nåväl, får se vad det står när den kommer...

ska möta upp J på petit france för fika/mat när han slutat idag och sen ska vi hämta en hyrbil på hemvägen; ska ta med oss niklas och lsa på farmor imorgon. 

Inga kommentarer: