tisdag, mars 5

ovanligt blått.

tog detta igår från essingeleden på min promenad till fridhemsplan (lilla essingen t v). var så vackert med det ovanligt blåa vattnet. vårkänslor på min promenad idag oxå, sol och sex plusgrader. nästan som i torreveija dit mamma åkte med en kompis idag ;-) känns lite så när det blir sån kontrast mot hur kallt det var nyligen iaf. 

lyssnade klart på fasanjägarna idag och den var bra men känner inte alls för att fortsätta med nästa bok nu direkt som jag gjorde med hjorth&rosenfeldts serie, där jag fastnade mer för karaktärerna, så nu blir det huvudjägarna av jo nesbø först. har läst en av hans tidigare och gillade inte så särskilt men denna verkar bra och är inte en i harry hole-serien utan en fristående.

idag ska jag testa att göra ett broccolimos med chevreost i, som tillbehör till en korvfärsröra med tomat (på burk). man gröper ur (och hackar) innehållet ur salsiccia-korvar. och sen ska vi kolla på gårdagens molanders, känns som om nåt nytt behöver hända nu för att kvalitén ska bestå.  

Inga kommentarer: