onsdag, mars 27

everybody else.

gulbetor i väntan på varmt bad :-)

hittade anine bings musik igen när en av låtarna fanns i en video med hennes kläder på hennes blogg. hennes låtar uppfyller så många av mina kriterier på bra musik; ett signum i rösten, lättsam, djup och melankolisk musik som berör så.

skulle eg träffat karro i stan idag men mådde inte alls bra imorse, kände mig febrig och ont i huvudet, har varit förkyld ett par dagar så är antagligen det. har tagit alvedon men mår fortfarande inte bra. synd och typiskt hursom. blev nästan lite rörd när karro frågade om jag ville ses en heldag, promenera och kanske gå på nåt museum, för ett tag sen. behövs inte så mkt för det nuförtiden. att vara arbetslös har liksom gjort mig så tunnhudad/skör. 

såg av en slump boken välkommen ut på andra sidan av annamaria jansson på "nytt-hyllan" när jag var på bibblan med J häromdagen och kände igen den, måste läst om den på nån blogg eller på bokus, och kände sådär instinktivt att jag skulle gilla så jag lånade den, och den uppfyller alldeles perfekt förväntningarna: lättläst om relationer, men med ett driv så att man verkligen vill läsa vidare. påminner om 40 minus av pernilla glaser. lagom med ett avbrott mellan alla deckare nu. mamma tipsade om sonjas sista vilja av åsa hellberg som jag tänkte lyssna på sen också. har läst hennes casanovas kvinna som är hennes historia om att leva med en sexmissbrukande man.

Inga kommentarer: