tisdag, april 9

heldag med petra och rafael.

redan kl 8 igår gick jag in till fridhemsplan för att möta upp petra och rafael, och jag var inte hemma förrän halv elva. först tog jag en promenad med honom i vagnen när petra fixade sina naglar, gick bra till en början men sen var han grinig av och till ett bra tag innan vi kom till ett dagis där han fick kolla in andra barn ett tag vilket han gillar, sen mera gråt när vi gick därifrån innan han somnade. lite handling i västermalmsgallerian innan vi tog deras bil hem till dem och petra lagade potatis- och purjolökssoppa till oss och fixade mat till rafael från lite förberett. lek och sen prommis igen, till kyttinge där hennes föräldrars hus ligger och koll i det, därefter åkte hon iväg för lite fix och hämtning av marcus i ropsten och då var jag själv med rafael. mysigt när han satt i mitt knä en lång stund och undersökte min mage :-) men annars tycker jag eg inte det är så kul att leka med barn. när marcus&petra kommit hem lagade vi mat från icas matkasse; blev fläskkotletter och jag påmindes om varför jag inte köper såna :-) precis som förra gången kändes det så bra att vara hos dem och prata, bl a om barn, hur man vet om man vill, hur det är och om relationen. inga svar alls eg men det känns bra att prata om sånt som betyder nåt och utan att bli dömd eller ifrågasatt, och känna att det finns andra som också har liknande funderingar.

imponerad av att petra hann laga mat två gånger under dagen, trots rafael, som iofs underhåller sig själv en del, men hon satt ju inte heller vid datorn nånting som jag gör :-) har precis satt in en form med kycklinglår, citron, vitlök och massa olja i ugnen. enligt receptet ska den stå i ungefär 5 timmar i 100 grader så nu tänkte jag gå ut i solen. kollade precis prognosen och såg riktiga våren i sikte nästa vecka. för kännedom är det 3 grader och sol idag den 9e april 2013. nåt slags rekord, tror jag.

Inga kommentarer: