lördag, april 6

mitt amerikanska besök var så fascinerad över alla "gay nannies" i sverige. jag förklarade då att det var barnens pappor. (camilla fuhr, frilandsjournalist och fotograf, på twitter.)

middag med (förra) jobbet på häktet på hornsgatan i torsdags. trevligt men helt ärligt kändes det lite märkligt, vemodigt och ledsamt att jag inte längre ingår där. exkluderad är rätta ordet. jag åt gäddqueneller som var supergoda med dill, fänkål, forellrom och ärtpuré. skulle eg vara potatispuré till men när jag såg att ärtpuré fanns som tillbehör bytte jag - så mkt roligare. potatispuré känns liksom så tråkigt att äta ute. gillar dock inte när det är socker i maten, och det var det både i fänkålsmarinaden och i citronetten (en slags dressing) som också låg på tallriken.

petra ringde igår och frågade om jag ville ta en prommis med rafael när hon ska fixa sina naglar på måndag. gärna! det är nåt visst med att umgås själv med andra barn, lite först då jag närmar mig insikten om hur det är att ha egna. och imorgon blir det lidingö och 1-årskalas för honom! han ska få coola tröjor jag köpte i frankrike när vi var i lyon över nyår - hoppas bara dem passar, tyckte jag tog i med storleken eftersom jag visste att franska oftast är små men är ändå osäker nu...


dagens aktivitet var en tur till norrviken, vi gillar ju att promenera på nya marker :-) och sen handling på ica maxi i häggvik. några enstaka åkare såg vi på sjön trots tö- och solvädret den senaste tiden. 

Inga kommentarer: