onsdag, april 24

lunchdejt på söder, intervju och nyproducerad lägenhet i fruängen.

solig cykeltur till östra delen av söder idag. mamma hade varit hos optikern och undrade om vi skulle luncha så det blev edith på nytorget. i solen på uteserveringen! extra plus för att det var kvarter jag sällan rör mig och räksalladen som var nåt extra utöver det vanliga! och för skönt samtal såklart-kände mig energifylld när vi skiljdes åt :-) vi kollade först in urban deli som jag hört så mkt bra om men de hade inte öppnat uteserveringen ännu.  

var på jobbintervju i nacka strand igår. den tredje sen jag blev arbetslös; första stället valde en sökande med mer rätt kompetens och erfarenhet, vad de sa iaf. andra var ett bemanningsföretag där hon skulle rekommendera mig till det aktuella företaget men de hade de redan bestämt sig för den första kandidaten de träffat. och tjänsten igår är jag eg överkvalificierad för men i det här läget är det inget jag kan bry mig om och prestigemässigt bryr jag mig inte. om de skulle vara intresserade är det ju alltid bra att få in en fot.

imorgon ska jag cykla till skb:s (stockholms kooperativa bostadsförmedling) kontor i abrahamsberg för att skriva kontrakt för den här nyproducerade lägenheten i fruängen! så kul med nytt och den coola planlösningen i köket :-) en fyra på 96 m² är det och samtidigt får jag stå kvar i annedalskön och om vi hellre vill ha nån av de lägenheter som finns kvar där när vi kommit till köplats 1 får vi ta det ist om vi vill (förlorar isf bara anmälningsavgiften för fruängen). för-och nackdelar med båda dessa områden och planlösningarna, så det är inget självklart val. hursom rätt långt till inflyttning: annedal tidigast i höst och för fruängen i februari. 

1 kommentar:

Maria sa...

Mycket på gång!
Håller jobbtummar och fin lägenhet.