onsdag, juni 19

dagarna har sällan känts så snabba.

var lyckat hos farmor igår även om maten inte heller denna gång var nån höjdare på restaurang barkarby. förra gången smakade pilgrimsmusslorna gammal stekpanna och igår var rödingen torr (överstekt) och den vita sparrisen träig. jag och mamma satt på varsin sida om rafael och hade petra och min kusin anna närmast. reflekterade igår igen över hur lik petra är amanda schulman, i sättet hon pratar och i kroppsspråket. rafael fick mat först av alla och sen sprang han runt på upptäcksfärd i restaurangen, han är så framåt och orädd nu, och har börjat le jättemkt :-)

matkassen (som jag tycker verkligen underlättar i vardagen) som kom idag tycker jag låter som den bästa hittills:
- örtstekt kyckling med frisk avocado-och mangosalsa (couscous till; var länge sen jag åt det.)
- grillad fläskkarré med rostad potatis och jordärtskocksallad (har köpt extra jordärtskockor då man inte skulle få med så många utan mest potatis och funderar på att strimla karrén och steka med citronpeppar som jag gillar så.)
- sommarpaj med fetaost och färska örter (potatis, paprika, rödlök och squash ingår i pajen också. tänkte även ha den goda prosciuttion till som vi fick med en annan kasse, inte exakt den förpackningen men en likadan som jag beställde till idag.)


vi kom hem rätt sent igår och jag kom inte i säng förrän halv ett och det är fortfarande väldigt intensiva dagar på jobbet, som jag inte är van vid, vilket på ett sätt är kul, men det leder också till en spec fysisk trötthet. så idag har jag tänkt lägga mig innan kl 23. 

Inga kommentarer: