måndag, juni 17

kvällsevent.

efter jobbet imorgon ska jag ta bussen till centralen ist för slussen och vidare med pendeln till barkarby där vi ska fira farmor som blir 89! precis som förra gången vi sågs allihopa; faster med man och barn (dvs mina kusiner) m resp. (och så vår familj såklart) blir det först mat på restaurang lilla barkarby och efteråt hem till farmor som bor i närheten för fika där. en sån här grej känns extra kul nu när rafael finns. 

dagen har gått i ett på jobbet, jobbade över en timme för att det förhoppningsvis inte ska bli så mkt de resterande dagarna denna vecka, som ju är en dag kortare iom midsommar. vad mkt lättare det blir att jobba när blodsockret är jämnt och bra. slås ibland av tanken att alla andra har det så varje dag även om de inte tänker på att de slipper. det kan fortfarande ibland göra mig ledsen att jag bär den bördan, även om andra såklart kan ha annat som försvårar.   

för övrigt gillar jag inte: 
- coops rökta lax
- tomas bolme som ljudboksuppläsare, denna gång heller; andra gången jag hör honom nu i populisten av bodström som annars levererar som tidigare.  

Inga kommentarer: