onsdag, juni 12

två ytterligheter på två dagar;att träffa nån som känns likadan/så väsensskild från mig.

grillkväll på jobbet igår; jättefin kväll så vi kunde vara ute på terrassen. pratade mest med en tjej som visade sig ha gått bioteknik på kth, fast fyra år efter mig. den där känslan av att vi var lite på samma våglängd vad gäller intressen och synsätt på livet och det gjorde att kvällen blev trevligare än förväntat. idag pratade jag med en annan som fick mig att uppleva det totalt motsatta. blev tom lite perplex av min egen starka reaktion (inåt) på hur olika man kan vara, för att uttrycka mig diplomatiskt.     

fick lite inspo från en blogg att det ju är snyggt med blommor i en glasflaska. kom att tänka på denna som jag hittade när jag inventerade vårt glasinnehav för ett tag sen. denna gång tog jag in vita och lila av den tredje sortens syren, syns tydligt att bladen är annorlunda, jag sett i år. konstigt nog hittar jag inte syren i min flora så jag vet inte vad den heter. fick sen lära mig av klas att syren inte finns med därför att den antagligen inte räknas som vild, fast det tycker jag den borde.

Inga kommentarer: