torsdag, juni 6

jobbet så här långt.

 denna bjässe passerade mitt jobbfönster igår. fascinerande!

- fin, läcker utsikt över inloppet till stockholm. takterrasserna på bostadshusen bredvid är sannerligen att bo på första parkett. finlandsbåtarna och andra passerar väldigt nära och på bussen till och från jobbet (nacka strand)-slussen ser jag fartygen på ännu närmare håll. bl a holland-amerikalinjens båt rotterdam, vision of the seas och vräkiga celebrity constellation (bilden) som jag såg igår utöver en ubåt. åtminstone en av dem låg mitt i vattnet och använde små båtar som hissades ned för att frakta in passagerarna till kajen. ännu coolare när de små fraktbåtarna har små garage de kör in i längst ned på moderfartyget.

- de flesta av tjejerna&kvinnorna är smala. stort intresse för träning och shopping för många av dem :-)

- resväg ngt kortare än till ki-således helt ok.

- social och familjär atmosfär. jag som ibland kan vara lite introvert, eg inte ett ord jag skulle välja för att beskriva mig själv men efter att ha läst det här på blondinbellas blogg, och således om jag alltså skulle välja mellan extro- och introvert blir det ju det senare, och t ex välja att äta lunch/en glass själv skulle nog betraktas som konstigt om jag valde att göra det här :-) på den nivån, liksom. är även lite överraskad (positivt) över hur öppna en del är.

- lite enahanda arbetsuppgifter men de kommer nog utvecklas senare om jag vill det.  

är ledig idag (röd dag) men vi har inga halv- eller klämdagar. gjorde en köttfärssås på förmiddagen, delvis på matkasseingredienser som eg skulle blivit en bookmakertoast, som fick stå och småputtra medan vi var ute och gick i värmen. snart dags att äta den på balkongen.

upptäckte igår under fortsatt musiksökande (ofta när J inte är hemma) att amy diamond gjort en fin variant på only you som fick mig att rysa.

Inga kommentarer: