lördag, juni 29

snygga människor.

 söta amalia holm bjelke (spelar ericas mamma som ung)
 ovan och nedan: eddie (edvard) endre


jakob oftebro som spelar hans olavsen. han påminner lite om leonardo dicaprio, tycker jag. kul när det händer nåt i bilden-den rostiga bakgrunden alltså. från: www.kyrrelien.com
 
såg tyskungen på bio med maria igår, jag gillade även om en del var ändrat jmf med boken. det var rätt mörka dova färger filmen igenom, vilket jag dock inte gillade så mkt. eddie endre var med i filmen och jag tycker det är så snyggt med så markerade käkben som han har och att ansiktet blir åt det fyrkantiga hållet. killen i det paret som också var hos erica&klas på midsommar hade också såna käkben. ögongodis och lust att fota :-) som vanligt fascineras jag så av människor jag tycker är snygga.

efteråt, dvs runt halv nio, för att jag tyckte det blev för stressigt att äta på en timme innan, hade vi bokat bort på gute grill. jag testade pulled pork ute för första gången, men tyckte ärligt de jag gjort var saftigare. så det blev en sen middag, minst sagt, men jag blev inte så hungrig som jag trott. alla gånger bättre att göra så här iaf. 

ikväll skulle vi ätit middag hos J:s kompis david ute i nykvarn men han ställde in idag pga nån märklig dubbelbokning (!) blir kanske att vi åker till karro&martin i solna ist, kollar in deras nya trea och hämtar en elfaback-möbel som de inte har plats för längre. tror den kommer passa bra i nya klädkammaren som har stång i vinkel vilket ger plats för mer saker att hänga men inte för den höga byrå vi har i nuvarande klädkammaren som bara har en rak stång. 

glömde ju skriva senast att jasminen blommar nu! min favvodoft som sträcker sig så långt från själva busken.

Inga kommentarer: