tisdag, mars 16

ljusare ljus.

tycker det blir rätt opraktiskt med tumvantar men när det har varit som kallast har jag haft dem iaf. dessa är från en dag med ljus så starkt att jag fick ont i ögonen eftersom jag alltid måste titta lite för länge på solen eller nåt som reflekterar dess ljus. en dag när solen verkligen på riktigt värmde och det började droppa från taken.

jag gillar att fånga ljuset. inverterat. och genom saker. kontraster förstärker såklart, kanske är det därför.

jag gillar också pia hintzes trilogi om sarah och karl som jag nu läser andra boken i (som synes i högerspalten). rappt och roligt skrivet om vardagsliv. lämpar sig dessutom för högläsning.

nåt jag inte gillar är sl:s nya spärrar. för ett tag sen höll jag på att bli klämd. fick värsta hjärtklappningen och adrenalinpåslaget. sen dess sticker jag alltid in armen först. tycker att de borde ha sensorer som omöjliggör klämning.

Inga kommentarer: