söndag, mars 21

fin lördagkväll.

biljarden gick okej om man ser till att sist jag spelade var i högstadiet :-) restaurang ouzo var bra: mysig lokal även om förrätterna scampi i god buljong med grönsaker och fetaost och halluomi med spenat (vi delade) var godare än biftekin som var torr. kul att träffa marcus&petra (bror med sambo, känns bättre att skriva ut namnen, faktiskt, ska nog göra mer så) för det var ett tag sen. efteråt gick vi alla hem till dem för fika, de bor ju precis runt hörnet.

idag tvättstuga, som är en rätt angenäm hushållssyssla, om jag får säga :-) plus en sväng till affären. har tagit fram köttfärssås ur frysen så jag behöver inte laga mat heller, skönt ibland.

tillägg 19:45:
hittills coolaste facebook-grupp: vi som byter till mjukisbyxor så fort vi kommer hem. minns att jag pratade med kompisar på gymnasiet om det, med människor som jag aboslut inte trodde gjorde det, men som alltså gjorde precis som jag. det var en sån där typisk känsla av gemenskap och samhörighet när man nästan inte törs berätta nåt av rädsla att man ska verka annorlunda och sen visar det sig att den/dem man pratar med är/gör/tycker som en själv. den känslan kommer rätt högt upp på tillfredsställelseskalan.

Inga kommentarer: