söndag, mars 7

fråga inte bara för att.

klara mig lite mer själv? inte var så beroende av? men är det inte det som är livet?
jo, fast jag skulle nog må bättre av att inte mitt mående ska vara så avhängigt av.
men det är så svårt. disraktion? kanske.
mina behov.
skriva sånt som är så svårt. hammare i bröstet som inte når ut. fram. till. som kanske ska tystas?

gjorde en jättegod soppa för ett tag sen (grundidén var från linas matkasse): fräste pressad vitlök, riven ingefära och koriander med hackad lök. sen i med morotsslantar, vatten och buljong och lät det koka tills morötterna gick att halvmosa. då i med nudlar och kokosmjölk. blev supergod smak. ska göra igen fast då med blomkål istället. idag blir det lax i ugn. ska blanda färskost smaksatt med vitlök&örter med grädde och hälla på laxen innan och strö räkor över när den är klar. pasta och broccoli till. också rätt enkel rätt som sköter sig lite själv.

igår var vi bjudna till E&K. J:s föräldrar var också där. fick färdigköpt västerbottenpaj från ica maxi. (hur många % västerbottenost ingick?) spelade en kul omgång stockholmsspel. skön skjuts hem.

känner mig nästan febrig av att sitta i vardagsrummet som badat i sol i flera timmar plus att jag blev varm efter promenaden nyligen. blir kanske ändå en till innan det blir mörkt. nästan nästanvårkänslor trots all snö som är kvar.

Inga kommentarer: