torsdag, mars 18

medicin*hjärta*populärvetenskap/kultur.

idag var jag på en lunchföreläsning som ki-biblioteket ordnade i sin serie medicin*hjärta*populärvetenskap/kultur. sara begner, chef på coop provkök, pratade om hur man gör god och nyttig mat till vardags. kul att lyssna på, speciellt som jag kände att jag redan gjorde rätt mycket som hon tipsade om *sträcker på mig* (men kan inte smileyn för det :-)) tex tänka på att man inte behöver ha mjölkprodukter som creme fraiche och grädde i allt utan mer olja, använda grönsaker i maten, ofta som smaksättare, och det för mig självklara att planera och prioritera matlagningen. nåt hon liksom jag gillar är laga allt i en form i ugnen och grillad paprika på burk. inga tillsatser, bara paprika, olja och kryddor som hon sa. bra smaksättare. dock tycker jag den är väl dyr.

i april har ki-biblioteket en till sån föreläsning och då ska rättsläkaren henrik druid berätta om
teknisk bevisning vid mordutredningar - verkligheten bakom tv-serierna. också spännande.

på lördag är det dags för aktivitet nummer två som vi (jag) bestämt, nämligen biljard (förra var ju badminton och sen får vi se vad bror M&P bestämmer som tredje), med min familj och sen ska vi äta middag på ouzo
. om det är fint väder blir det nog en prommis i stan först också.

Inga kommentarer: