måndag, mars 22

våffeltradition, min trofasta vän norton och nya glassar som måste testas.

på torsdag är det våffeldagen och då kommer mamma&pappa och niklas (bror) hit och äter just det. vi brukar göra det hos dem men nu tar de med sig våffeljärnet hit istället.

annars inget annat inplanerat för denna vecka, inte ens till helgen och det var länge sen vi hade en tom helg i kalendern. lär nog bli nåt iaf.

köper varje år norton antivirusprogram för ca 6-700 kr. har precis lagt in 2010 års version och det första som hittas vid fullständig systemsökning är 77 spårnings-cookie-filer. antar att det var sånt som 2009-versionen inte letade efter och plockade bort. risken för dessa är den lägsta men ändå. trojaner (en sån hittade norton en gång i min dator, som troligen hade att göra med spotify så jag fick ta bort och ominstallera den programvaran) har jag hört kan orsaka mycket trubbel men annars vet jag i princip ingenting om sånt här och riskbedömning kring det. J hade ett tag avast, som är ett gratis antivirusprogram men då råkade han ut för nåt och efter det känns det värt att betala. känns som en väldigt luckrativ marknad om man lyckas marknadsföra sig som ett pålitligt antivirusprogram.

nåt annat som jag tror nån/några tjänar mycket pengar på är styckglass, dvs pinne eller strut från t ex gb. har kollat in de nya och ser att det finns fyra jag måste prova: magnum gold, cornetto freestyle, cornetto pistage (kanske inte ny men jag har missat den förut) och b
en & jerry's peanut butter cookie dough. två av dessa glassar kostar 27 kronor! det är som om det gått inflation i dessa priser eller att man(jag) liksom blivit så van vid att lösglass är så dyrt, men köper ändå, för personligen tycker jag att det är värt de pengarna.

Inga kommentarer: