söndag, mars 28

ganska långt om gårdagen och dagen.

hittade en möbel (jag kallar den för skänk men i annonsen hette den byrå, en voice i oljad körsbär) till vardags-rummet på blocket som jag, J och pappa var och köpte i hammarbyhöjden igår. den var bautatung så det var verkligen tur att pappa var med, jag hade aldrig orkat. var ju såklart tvungna att fälla ned baksätet för att den skulle gå in och jag fick egentligen inte plats och tänkte åka kommunalt hem men provade ändå att klämma in mig på det utrymme som fanns kvar och det gick med benen tryckta mot dörren, böjd rygg och nacke och utan bälte såklart. äventyrligt och inte så värst skönt men det var det värt. helst hade jag velat ha luckor/dörrar utan insyn men vi har letat länge efter nåt som J tycker är okej, han är väldigt petig med sånt och hittills har vi haft en ful öppen bokhylla med diverse teknikgrejer i och en tv längst ned (jag tittar ju i princip aldrig på den men J gillar att ha på i bakgrunden). jag tycker det har sett högst provisoriskt ut men så hade J när han flyttade in för typ 2,5 år sen och inget (till rimligt pris) har dugt förrän nu.

igår gjorde vi denna kyckling som vi ätit även idag. provade att köra på låg temperatur som sara begner tipsade om för att få den saftigare. ugnen på 110 grader, satte i termometer och sen tog det cirka en och en halv timme för den att komma upp till 70 grader, men köttet blev väldigt saftigt, faktiskt. till blev det icas egna blandade rotsaker med bl a polkabeta som vi fick hos M&P för ett tag sen. och den enkla såsen, bara grädde, pressad vitlök, balsamvinäger och hönsbuljong, som hälls över, var jättegod.

är lite sjuk, förkyld med aningens feber, tung i huvudet, så idag har vi bara varit hemma, mycket ovanligt för mig att inte ens gå ut m
en kanske att det blir en liten runda iaf. har letat igenom massa resor till i sommar (så det snurrar i huvudet) och det är svårt: vill ha sandstrand, inte för långt till centrum och strand, helst lägenhet (inte för ruffig) med frukost, inte för liten ort, inte för lång flygresa, ej båtresa inte för turistigt och megakomplexigt (de två sista kraven är J:s). cefalù på sicilien där marcus&petra varit är uppe som förslag nu men i veckan var det grekiska parga och jag tror jag gillar puerto de soller på mallorca...

2 kommentarer:

Maria sa...

Exempel på megakomplexigt ställe? Bara nyfiken:)

Lina sa...

http://www.ving.se/spanien/alcudia/apartamentos-siesta-1

kanske tog i lite väl mkt när jag skrev megakomplexigt, för J kan tycka att även mindre ställen än så är för stora. han föredrar mer personliga små boenden.