tisdag, mars 9

en annan familj.

imorgon ska vi äta middag ute (J har inte lyckats bestämma sig för var ännu) med J:s systrar och en respektive (A och E&K). A, från östersund, är ju sjuksköterska och hon är här onsdag till söndag för att delta i nån slags mässa och konferens med anledning av att svensk sjuksköterskeförening fyller 100 år. skönt nog ska hon inte bo hos oss, tycker jag som inte gillar att ha folk boende i min borg. som jag skrivit förut blir det för mig så tydligt vad jag värdesätter i relationen med min familj när jag är med andra. jag faller obönhörligen in i min betraktarroll, scannar varje detalj, rörelse, ögonkast, ord och ord som inte sägs. kanske bara inte av tvång utan också åtminstone lite för att jag vill?

dagens fynd:
betalade 3,35 kr för 685 g morötter och 3,28 kr för 670 g rotselleri.
dagens kom på:
att det nog vore trevligt med en dator med inbyggd kamera. inte för att det är dags för inköp ännu, denna har inte börjat krångla men planera kan man alltid.
dagens skratt:
tröjan på bilden i detta inlägg.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag har kamera på min lilla dator, men trots att det är månader sen jag köpte den har jag inte förstått hur jag tar bilder.

Lina sa...

ja, just det. konstigt att det ska vara så svårt.