lördag, februari 6

ingredienser jämförbara med kött.

träffade som sagt M igår efter jobbet och efter mat och prat på söderkisen begav vi oss till folkoperan för att se jonas gardell. föreställningen var inte alls som jag förväntat mig, trodde den skulle vara djupare och mer tragikomisk än vad den var, men jag skrattade däremot mycket mer än jag trodde jag skulle göra. helt klart underhållande. rubriken syftar på en grej han berättade; citat från en förpackning finska korvar som mark gillade och sa hade hög kötthalt. kötthalten var runt 40% men ingredienser jämförbara med kött var en aning högre. det man frågar sig är vad ingredienser jämförbara med kött är?

J åkte vid tolvtiden för att gratta en fd kollega på rindö som fyller 60. jag har tvättat, varit och handlat och håller nu på att göra en köttfärspaj. jag gillar nog såna här dagar med bara praktiska aktiviteter (utan egentliga krav) mer än vad genomsnittet gör :-) förundras alltid över att de går så fort.

dagens musikaliska nostalgitripp är elton john, speciellt dessa (1 och 2). jag förknippar elton john väldigt mycket med pappa för han lyssnade på honom när jag var liten. dock tycker jag nog att sinead o'connor gör sacrifice bättre:


Inga kommentarer: