måndag, februari 22

ny bottennotering.

måste erkänna att jag onekligen tyckte det var lite spännande när jag såg att termometern visade -22 (ny bottennotering denna vinter) när jag gick upp imorse och att sl på dn:s förstasida uppmanade folk att stanna hemma. J gick före mig och sms:ade sen att tunnelbanan var inställd så jag kollade lite på sl:s hemsida där det stod att all tunnelbana som gick utomhus på röd och grön linje var ersatt med bussar och beslöt då att jag istället skulle gå till lilla essingen och ta buss därifrån och det gick förvånansvärt bra, förutom att det var rätt jobbigt att gå i djup torr snömodd på essingebron. men solen var med mig och tack vare det och ansträngningen att gå i den djupa modden frös jag inte.

tog samma rutt på hemvägen och det flöt på helt okej. tänker ofta att det är tur att vi bor så att det finns möjlighet till flera olika resvägar och att pendeltåg inte är den primära :-)


nu dags för restmiddag (köttfärsfyllda paprikor och kalkonfalukorvsröra, båda från linas matkasse) och sen veckans för mig enda tv-program: familjen annorlunda (förutom solsidan då och ibland plus men dem ser vi alltid i efterhand på nätet).

Inga kommentarer: