tisdag, februari 23

pizzaklubba.

som vanligt när det kommer nya smaker av vissa produkter måste jag prova och idag köpte jag en loka päron krusbär. men det var första och sista gången. inte många smakpoäng till den, alltså. J kom hem med en sån där klubba man brukade få på pizzerior när man var liten, en pizzaklubba, helt enkelt. var väldigt länge sen sist jag åt en sån.
-----
dagens kollektivresarapport lyder som följer:

när jag skulle åka hem hade tunnelbanan börjat gå till alvik igen och det fortsatte smidigt med en tvärbana som stod inne och precis skulle gå när jag kom ner till den perrongen. bara det att när vi kommit till stora essingen blev det stopp pga ett trasigt tåg längre fram. snö i växlarna gör tydligen att inga tåg kan vända så alla var tvunga att stanna där de var tills det trasiga tåget i valla torg var lagat. jag beslutade mig rätt snabbt för att gå den sista sträckan vilket gjorde att det blev repris på gårdagens promenad över den oplogade spårade essingeleden. men det gjorde inte så mycket.

-----
märks verkligen att ljuset stannar kvar längre på eftermiddagarna nu. det plus plusgraderna som ska komma i slutet på veckan gör att man ser början på slutet av denna mycket speciella spektakulära vinter. iaf om man ska se till rapporteringen i media och vad folk pratar om, men jag tycker inte det är så märkvärdigt, kanske för att jag inte påverkats så negativt som många andra som drabbats av problem pga snön och kanske för att jag är svårförvånad :-)

Inga kommentarer: