torsdag, maj 26

bromma-helsingfors t&r över dagen.

var riktigt trött när extralarmet på mobilen ringde imorse, hade inte vaknat av klockradion. blev en lång dag även om vi bara var hos kunden i 4,5 timmar (så det blev lite tid för godisshopping på flygplatsen :-)); maria hämtade upp mig här kvart i sex och lämnade av mig cirka 12 timmar senare. första gången jag flög från bromma och således första gången jag flög så lågt över stockholm, identifierade kista science tower och det karaktäristiska seb-huset i rissne. även första gången i ett så litet plan: endast 16 rader och fyra säten på varje rad, men det gick bra. enda saken jag reflekterade över var att stigningen från bromma var mycket brantare än vanligt (jmf med de flygplatser jag åkt från), och inbromsningen hårdare (lät nästan som om hjulen slirade). tror det beror på att landningsbanan är ganska kort och kanske även på att det bor folk så nära runtomkring. har tänkt på just detta med stigningen när jag sett plan starta därifrån och var därför lite orolig inför det men det gick bra även om det inte var nåt angenämt precis.

Inga kommentarer: