söndag, maj 1

älskar ljuset.










bilder jag tog i fredags när jag gick en runda på förmiddagen innan jag bänkade mig i soffan för att kolla bröllopssändningarna från london :-) gillar speciellt trädet med myrorna i och bladet. ljuset speglas så bra och man kan ana kletigheten mitt i blommorna och det läderaktiga i bladet.


sista dagen på min mellanjobb-period. blev tre veckor ledigt och de har gått jättefort. men det ska bli spännande att börja på nytt jobb.


som vanligt roligt med min familj hos marcus&petra igår. först var vi ute lite och eldade på deras tomt och hade en liten tävling som gick ut på att hitta flest olika arter av sånt som växte, men det var ju så kallt, trodde inte att valborg skulle bli så kall i år men där hade jag ju fel. sen satt vi och åt och pratade och plötsligt var klockan över tolv. somnade om till nästan halv nio idag men vi hann ändå ta en prommis i solen innan den försvann. ska vila lite nu och sen prova en ny idé med kycklingfiléer som jag tänkte gnida in med saffran och sen hälla på kokosmjölk och lägga lök, bambuskott och minimajs runtom. hoppas det får plats i lergrytan, annars blir det en form.

Inga kommentarer: