onsdag, maj 25

snart juni.

slog mig nu att det är väldigt fint namn. en fd kollegas barnbarn hette det och när jag först hörde det tyckte jag det var konstigt men nu insåg jag att jag gillar det väldigt. juni.

av/på-vädret fortsätter att härska; strax innan jag skulle gå från jobbet idag var det sol, fem minuter senare störtskur så jag avvaktade lite tills det verkade ha slutat fast det var fortfarande mulet, började cykla och efter fem minuter störtskur igen. blev helt dygnblöt och det vart simbassäng i skorna :-) stannade till vid fridhemsplan för att handla och torka upp en aning och när jag kom upp från underjorden var det soligt igen. och precis när jag parkerat cykeln hemma började det regna igen.


blir tidig uppgång imorgon då jag och kollegan/kompisen maria ska flyga på jobbresa till finland över dagen. hon ska hämta upp mig kvart i sex, så jag har ställt klockan på fem.

Inga kommentarer: