tisdag, maj 3

snicks & snö.

















igår åt jag upp de sista små snickers-bitarna jag hade kvar
så på hemvägen stannade jag till på
hemmakväll (enda affären där jag vet att de finns) i liljeholmen för att köpa fler. mitt favvogodis just nu. och jag kallar dem för snicks, har ju en förkärlek för att ge olika saker smeknamn :-) de ger verkligen mersmak och har en perfekt konsistens och balans av choklad, jordnötter, nougat och kolasås. köpte också nya kexchoklad med smak av banan och hallon. sista bilden är på två solisar J hade med sig hem till mig igår.


idag var det inte skönt att cykla vare sig till eller hem från jobbet; snöade ju imorse och på eftermiddagen var det ännu oskönare med mycket regn. fördelen med att cykla är att man rätt snabbt blir varm iaf. snö i maj och endast ett par plusgrader hör inte precis till vanligheterna.


nu blir det
en unge i minuten från igår samtidigt som jag ska äta lite saffranskycklingrester. J är ute med två kompisar och äter och jag har precis avslutat långt samtal med mamma. mormor berättade nämligen i helgen att hon tänkte ge halva sitt landställe till min mammas syster. och mamma, som gärna vill ha landet, var inte precis glad. det här orättvisa beteendet återfinns både hos min farmor och mormor (och många fler människor) och jag tycker det är beklämmande och beklagligt när de inte heller ser det själva.

Inga kommentarer: