fredag, maj 13

fredag (den 13:e).

(men inget som klassas som otur av den kalibern har inträffat.)

regnade rejält när jag lämnade jobbet idag, hade ingen jacka eller tröja men började cykla iaf, sen ringde J och undrade omtänksamt om vi inte skulle mötas upp så jag kunde låna jacka från honom, så det slutade med att vi sågs på st eriksplan och åt lite snabbt på ett thaiställe och sen hade det ju slutat regna så vi gick hela vägen hem (med handlingsstopp på klippet). hade inte riktigt skor för det egentligen så mina fötter är inte glada nu...


i tisdag eftermiddag var jag och en kollega på ett litet besök hemma hos en leverantör i hässelby. jag fattade tycke för hans l-formade hus på ett sätt jag inte brukar för lite äldre hus. gillade den lite udda planlösningen; det lilla nybygga trädäcket med uteplats i vinkel i en liten trädgård, det avlånga vardagsrummet, klinkern i hallen och det lilla sällskapsrummet mellan kök och uteplats. ytorna var liksom så lagom och ingav mig en känsla av att här skulle jag nog gilla att bo. såg för övrigt en fin maserati på vägen dit.


efter jobbet igår cyklade jag in till stan och mötte upp mamma. vi kollade lite i affärer (köpte ett fint halternecklinne) och mötte sen upp pappa och gick till city lejon och åt plankstek. det är en väldigt oansenlig och anspråkslös restaurang men ju vår lilla favorit vad gäller plankstek. denna gång fick vi dessutom murkelsås till också, mycket gott var det iaf som vanligt :-) och jag slogs återigen över hur bra jag trivs tillsammans med mamma&pappa
tacksamhet och fina minnen. och på hemvägen både igår och idag övermannades jag av den härliga hägglukten.

Inga kommentarer: