tisdag, maj 17

syren&livet.



gillar speciellt mittenfotot. nästan som en ögonblicksbild, även om jag (och säkert ingen) aldrig varit med om själva öppnandet. är det inte ovanligt att syrenerna redan kommit? har för mig att de brukar stå i full blom när skolorna slutar. återigen visar naturen prov på sin oerhörda komplexitet och fantasi. syren är en av mina favvoblommor, både vit och lila. och doften.

är lite besviken på att vädret liksom inte artar sig åt det håll jag vill :-) i senare delen av maj ska man kunna ha kjol och vara utan strumpor utan problem (tycker jag) men fortfarande hattar det sig fram och tillbaka och visar temperaturer lite väl i underkant, och kommer med onödigt mycket regn relativt ofta.


annars jobb och lite stress/oro över jobb (känner mig fortfarande inte lugn över att klara av allt på egen hand om typ två veckor när min kompis och kollega går på mammaledighet) och småpyssel (vardagssysslor) hemma; sitta lite vid datorn, läsa lite, plocka, laga mat, handla, städa, undra, fundera, tänka/oroa mig för saker och glädja mig åt annat. typ det som faktiskt är just precis mitt liv. lite som alla andras och ibland, inbillar jag mig, ganska annorlunda, svårt att förklara hur, på gott och ont?

1 kommentar:

Maria sa...

Det kommer att gå jättebra! Känner mig trygg;) Jag ser det dessutom bara som positivt att behålla viss kontakt med jobbet så är gärna behjälplig om jag kan även om jag i teorin påbörjar mammaledighet. Min rädsla att känna sig helt utraderad ur jobbsammanhanget.