måndag, april 23

är det bara jag som är så himla fascinerad av kattdjur (när man får se dem på nära håll)?

tv-tips (svt djursjukhuset del tre) om ett lejon på kolmården. mitt hjärta hoppar verkligen till, fast på ett bra sätt, varje gång lejonet ryter eller hoppar mot gallret. saliven som hänger ur munnen. intensiteten i rörelserna. som också finns hos jaguarerna (en nyhet på eskilstuna zoo) i detta klipp. precis som en av leoparderna på lissabon zoo är en av dessa jaguarer också melanistisk, dvs väldigt mörk, nästintill svart. kanske blir en utflykt dit i vår med mammas&pappas nya husbil.

maria tipsade mig om att svd idag startade en artikelserie om hsp (highly sensitive persons) som jag skrev om förra veckan och jag kände igen mig så när jag läste den
! alla påståenden längst ned utom det om koffeinkänsligheten stämmer på mig. intressant att tom känsligheten för oljud är med. hoppas de tar upp tips på hur man ska göra när man tycker att denna personlighetstyp blir en belastning (och inte en tillgång).

Inga kommentarer: