onsdag, april 25

you've been booked.

fick hem (eller fick hämta på postutlämningsstället såklart, nuförtiden delas ju aldrig nånting annat än brev ut, hur litet det än är) nya allra hemskaste syster av lina forss från booked.nu. (du får gärna låna, maria, om du inte fick denna gång heller, eftersom jag känner mig lite skyldig när jag lyckades på första försöket!) gillade hennes lite nedstämda hallonbäcken och vildängel. på bokus om denna hennes senaste: ett klassiskt drama i samtidsmiljö inspirerat av shakespeares kung lear. handlingen kretsar kring maktkampen mellan fyra systrar om den döende pappans modeimperium. boken är den första i en serie av tre romaner av lina forss baserade på kända shakespearedramer. tycker den verkar intressant och lovande. lite kul citat i mejl från booked om hur man kunde skriva på facebook om boken: allra hemskaste syster gör mig glad att jag har en bror :-) jag har ju ingen syster själv och har aldrig saknat det heller, tror det blir mer direkt jämförelse med syskon av samma kön och det hade nog inte gagnat mig (min självkänsla/självförtroende/allmänna mående) fast det är nog generellt å andra sidan större chans att få en närmare relation till syskon av samma kön.

Inga kommentarer: