måndag, april 16

när tiden går fort.

(på det speciella sätt som betyder att energidepåerna fylls på.)

i lördags trevlig middag hos maria&per och de små söta härliga döttrarna på drygt tre år och nio månader nu, minstingen börjar växa till sig och inte vara nån bebis längre :-) vi kom dit kl fem och åkte inte hem förrän strax innan tolv, jag var trött men när umgänget känns rätt är det så värt det.

efter frukost igår prommis (nästan) till fridhemsplan som jag brukar när jag åker själv till kista och sen tunnelbanan därifrån. bara två veckor sen jag träffade mamma&pappa och niklas men vi hade så mkt att prata om, hann inte ta allt på telefon i veckan :-) petras förlossning, mamma som gjorde en liten operation förra veckan och troligen överreagerade på morfinet för andra gången så att de fick åka in på ks-akutens ambulansintag på hemväg från huddinge och så lissabonresan. jag kände en sån ömhet för niklas som ville vara med och lyssna när jag pratade med mamma i telefon, när han skulle duscha sa han att mamma fick lägga på :-) i lördags köpte de en husbil som de kollat på länge och vi började kolla i guideböcker och kartor och diskutera semestern kring como; planerar att jag och J ska flyga ned och träffa dem därnere i sommar.

Inga kommentarer: