tisdag, april 3

enmansstå-linbana.


detta foto (från wiki) föreställer en linbana som finns på lissabon zoo. ser en aning läskig ut men trots det bidrar den ändå lite extra till att jag nog vill göra ett besök på den här djurparken, som ligger rätt centralt och huserar bl a lejon, tigrar och sjölejon. gillar konceptet att åka runt över djuren, t ex kolmårdens nya linbana som jag åkte förra året även om man inte såg djuren så bra. får se om vi kommer till zoot och isf törs åka denna och om man kommer närmre.

blev ju ett bakslag som heter duga med vädret! igår morse hade jag problem med att få upp kedjelåset på cykeln då det knappt gick att vrida fram till rätt sifferkombination (nu har jag oljat det lite på Js inrådan). tog in det under dagen för att det inte skulle frysa fast igen. och idag var jag tveksam till om jag ens skulle våga cykla pga halkrisk men det gick ju fint.

Inga kommentarer: