tisdag, september 25

75 kr för 530 g (en ganska liten limpa).

tror aldrig jag hittills betalt så mkt för ett bröd som jag gjorde häromdagen när jag hittade friendsofadams glutenfria danska rågbröd på glutenfria hyllan på daglivs. friendsofadam är ett glutenfritt bageri (observanta) jag upptäckt av en slump då det ligger nedanför liljeholmsbron jag cyklar/går över rätt ofta och när jag kollade på hemsidan såg jag att deras bröd såldes på rätt många andra ställen. jag äter ju gluten men oftast bröd med lite mindre kolhydrater då mitt blodsocker är rätt känsligt på morgnarna och tänkte att deras bröd kanske innehöll mindre än vanligt och så var det; det danska rågbrödet jag köpte t ex innehåller 23 g kolhydrater (per 100g) vilket är lite för att vara bröd. tyvärr var det inte särskilt gott, hade en bismak av nåt, kan inte säga vad.

två andra roliga matrelaterade grejer:
- lila blomkål. har jag sett förut men inte provat förrän nu. smakar precis som vanlig vit vilket också var väntat, blir ju bara lite roligare när den är lila :-)
 
- ovanlig efterrätt som fanns på stallis när vi var där med jobbet nyligen: havregrynsgröt med vinbärssorbet, ljung och honungsmjölk :-)

i övrigt en skitdag. varit nära till gråt flera gånger på jobbet. inte fått den hjälp jag tycker jag borde få/behöver. orättvist behandlad. inte förstådd. undervärderad. otrevligt/nedvärderande bemött. såklart finns det risk att jag överdriver och övervärderar saker men ändå. tårarna kommer nu ist och när jag ringde mamma (såklart). hon sa alla de rätta orden. det är så här livet är (ibland).

1 kommentar:

Maria sa...

Den efterrätten missade jag, lät konstig:)