lördag, september 29

tror du att du och jag?

blev en långdag igår; maria hämtade upp mig här strax före kl sju (och för första gången trängde jag mig i säkerhetskontrollen och sprang till gaten då vi hade lite knappt om tid och jag läste på boardingkortet att gaten skulle stänga 20 minuter innan avgång och det var redan passerat, vi kom fram en kvart innan och den var inte stängd så det stämde ju inte, men ändå stress och action med en smiley så här i efterhand ;-)) och lämnade av mig vid niotiden men det var en kul dag med många upplevelser, intryck och en del kändisspotting. störst för mig såklart camilla läckberg och martin melin :-) camilla stod precis bredvid mig ett tag och fotade när hennes bonusdotter fanny melin uppträdde med nya supercharlie-låten. vi åkte för övrigt samma plan ned som fanny, lillebror felix och mamma christina melin (martins ex-fru som också satt bredvid mig och filmade sin dotter) - lite kul. vi lyssnade även på intervjuer med åsa larsson och mats strandberg&sara bergmark elfgren och kollade lite på efter tio-direktsändning med malou von sivers. blev lite inspirerad att läsa både cirkeln och hungerspelen som jag tycker verkar vara lite samma stuk. får se om jag kan få J att se hungerspelen-filmen som jag hittade här - verkar smidigt. såg även att de hade nya johan falk-filmer där!   

ny bra låt: händerna mot himlen med petra marklund! en sån låt som får mina ögon att tåras. och denna har en så bra blandning av vemod och dur. tycker det hörs att jocke berg har skrivit texten. läste bl a nedanstående på bitterbloggen när jag hörde låten och synergin var ett faktum; klump i halsen och mer tårar av beröring.

sen brände jag visserligen tvåhundra kr på ”julklappar”. barnen fick de direkt istället, vem orkar vänta? bilar!
bonus: såg en mamma och en pappa med barnvagn plötsligt hångla upp varandra i barnavdelningen. det var så uppfriskande!
så please people. ät gott, njut av träning och älska varandra. varje dag. livet pågår varje dag. inte om två månader. (därför fick barnen grejerna direkt). jag är ju också en sån som gillar att ge presenter när man vill/hittat nåt ist för en viss dag. 

vi hade lite lösa planer på en tur till nacka forum för lite shopping och prommis i nytt område men vädret är lite sådär så det blir kanske imorgon ist. nu prommis till liljeholmen; har två paket att hämta ut (en parfym och en handkräm jag köpt på ebay för första gången - kanske visar senare) och lite småsaker att inhandla. 

Inga kommentarer: