onsdag, september 12

serendipity magnet.


(har ju skrivit om serendipity förut, betyder ungefär att hitta/upptäcka nåt bra/meningsfullt av misstag. idag läste jag ordet i kombination med magnet, tycker det var en coolt sätt att beskriva sig själv :-))

köpte nya polly charter i måndags, måste ju testa :-) och de var rätt goda. på förpackningen står det choklad, kokos, lime, ananas och vattenmelon. finns tre olika bitar varav en brun med kokos som påminde om kokosprickar, en röd som ska smaka vattenmelon? fast den smakar mest nåt oidentifierbart articifiellt, om än gott. och en vit med smak av lime och ananas, tror jag, fast även denna smakar mest bara sött och gott.   

jobbet bjöd på lunch på stallmästaregården idag igen. valde färserad lammbringa och blev inte besviken heller som jag kan bli ibland när jag tar annorlunda främmande grejer. kunde dock varit lite fler bitar av gotlandszucchinin :-)
 
googlade lite på vad som händer om man cyklar mot rött (och polisen ser), mest för att jag vill veta om man kan förlora körkortet. hittade inga myndighetsträffar med säker information, bara nån som gjort det och fått 1500 kr i böter. snubblade dock över denna intressanta fundering: frågan är om man räknas som gående eller cyklande om man står på ena pedalen på cykeln och sparkar sig fram med den andra foten :-) samt detta roliga inlägg, slutklämen fick mig att skratta högt :-))

Inga kommentarer: