tisdag, september 4

varför är min formel trasig?

(kul uttryck jag hittade när jag googlade på en excelgrej idag.) 

annars blir detta ett inlägg ägnat åt saker jag stör mig på:
- folk som tar för givet att andra är lika oplanerande och bestämma/ändra saker i sista stund-benägna som dem. en sak är att fråga men det är just detta med att ta andras tid - liv - för givet som gör mig upprörd.

- personer som går mitt i vägen eller blockerar den enda väg som finns (till ett visst ställe), ska man stanna av nån anledning måste man gå åt sidan, alternativt kolla så att ingen vill förbi.
- människor som avbryter andra och inte lyssnar bara för att de är så ivriga att säga sitt och hävda sig själva. (kan ju säga att jag också ingår i den gruppen ibland, men jag är medveten om det och försöker att inte.)

- folk som är högljudda.
- dörrar som öppnas automatiskt men som gör det alldeles för långsamt för att det ska passa min takt. ofta måste jag stanna och vänta. 


såklart började benutslagen klia igårkväll efter att jag skrev här att det kändes bättre. ska ändå avvakta lite till innan jag kontaktar husläkaren igen.   

Inga kommentarer: