måndag, september 3

en service hör.

mamma sms:ade och sa att hon fått en service hör och undrade om jag ville ha den. är rätt van vid hennes iphone:s autocorrect så jag brukar kunna lista ut vad hon menar och jag gissade rätt även denna gång: en se&hör (-tidning) :-)

eksemen/utslagen på benen är bättre, men långt ifrån bra och de har lite bytt skepnad från ilsket röda till mer knottror. igår beslöt jag mig för att försöka tvätta bort all kortisonsalva som är så himla fet och kladdig att den måste torkas/skrubbas bort (har aldrig varit mer om liknande - tvål och vatten hjälpte föga) och bara använda mjukgörande ett tag ist. känns faktiskt lite bättre med klådan idag, vilket eg är motsägelsefullt då kortison ska minska klådan men hela denna historia är ju konstig...

hittade bläcksvarta tortellini som jag köpte idag, har jag aldrig sett förr, bara ofylld svart. dessa var med laxfyllning vilket jag inte heller sett förut. tanken är att lägga dem i en färdig tomatsoppa (som Js mamma hade med sig när hon och pappan hälsade på honom en kortis igår när jag var på väg hem från dalarna). ett annat tips på rätt snabb mat är att göra som en kall/ljummen sallad med tortellini och t ex broccoli eller haricort verts samt pesto.

det är måndag vilket än så länge innebär veckans enda tv-program (som jag följer): ensam mamma söker!

Inga kommentarer: