söndag, december 6

helgen som är.

gott och trevligt bak hos mamma&pappa och bror N igår. vi var där nästan hela dagen och lagade även middag tillsammans.

började efter frukost med att göra en kikärts-och paprikaröra som ingår i den sista rätten från linas matkasse. den är till ungsgrillade grönsaker i ugn med halluomiost som vi ska äta idag. bekväm som jag är drar jag mig för att använda matberedaren då det är extra jox att plocka fram och framför allt diska den men vi har ingen mixer och med denna röra fanns det inte så mycket val. först rostade jag paprikorna i ugnen för att få bort skalet och sen stektes dem med lök och vitlök innan detta mixades med kikärtor, olja, honung och kryddor. hoppas verkligen den är mödan värd :-)

har också varit på en prommis och handlat innan jag satte mig här i sängen med datorn (skönaste stället). nu ska vi börja kolla på flood, en film mamma&pappa rekommenderade.

förresten blir det julbord med jobbet på tisdag. ska till samma ställe som förra året (haga forum) och det var helt okej.

Inga kommentarer: