tisdag, december 15

turf och koppången bland annat.

har bytt till ett lite juligare tema i gmail - turf. kul ord, även nu när jag vet vad det betyder.

min förkylning har tilltagit igen, nu också med känning i ena bihålan.


julkorten klara för färd till blå brevlåda (eftersom jag använder vanliga frimärken i tron att det minskar risken för att de ska försvinna bland alla andra julkort) på torsdag. vill att de ska anlända nästa vecka.

presenter både till K och M&P (mest P) är fixade (leverans i helgen). K kan nog tänkas läsa här ibland så hennes får förbli hemlig men till P har jag slagit in ett ljus som ändrar färg när det blir varmt.


vi kollade lite på luciatåget från växjö på svt i söndags och jag tyckte en av låtarna var jättefin. missade dock var den hette men kollade på
inslaget igen på svt play. 19 minuter in börjar koppången (dock med lite modifierad text). ryser av beröring. I på jobbet berättade att den blivit vanlig på begravningar. och jag förstår varför. vackrare sorg är svår att finna.

3 kommentarer:

M sa...

ÅH, den sången är så fin. Hoppas att du får härlig jul!

Maria sa...

Ja, den är fin. Orsa spelmän som gjorde den från början.

Sara sa...

Det lät som ett riktigt gott tips med nougat på kladdkaka... mums!