lördag, december 26

julledigt.

hade först inte tänkt träffa mamma&pappa på juldagen eftersom vi ändå skulle ses idag hos mormor men på eftermiddagen efter att jag haft tvättstugan ville jag åka så då gjorde vi det iaf. åt julmat såklart och pratade och vips var klockan nio och stenhuggaren började på tv, så vi stannade kvar och kollade på den också. många kända ansikten var det.

idag gick vi en sväng till liljeholmsgallerian på förmiddagen. tänkte kolla efter ett par vinterskor typ, men hittade istället ett par vår/höstskor på deichmann. inte på rea men de kostade bara 229 kronor och det bästa var att de satt skönt med en gång, vilket inte är så vanligt för mig. sen var det god lunch hos mormor. skrattade gott åt bror N som var lite rädd för hennes lilla hund (en pappilion) som dock var räddare. kul att det händer nåt och balansen mellan aktiviteter och inte har nog förskjutits lite åt att göra saker på sistone. alltså en helt medveten, om än liten, förändring hos mig, inget som bara blivit.

fick biocheckar så att det räcker till drygt fyra filmer (eller fyra filmer plus nåt ätbart) från jobbet. finns ingen som går nu som jag är sådär jättesugen på men kanske snabba cash. tyckte boken var helt okej, som jag oftast finner dem som massläses och massuppmärksammas.

nu blir det surfning tills andra delen av stenhuggaren börjar. har ju läst boken men minns inte hur historien hänger ihop.

Inga kommentarer: