måndag, december 28

snacka om töväder.

byxorna var blöta nästan 2 dm upp bak på benen efter en prommis via hornstull och sen över årstabron och via nya sjövikshöjden hem. på bron lyste tom solen ett kort tag. märkligt med en mellandag med tö. ska ju bli kallare imorgon igen och jag antar att det kommer bli mer än lite halt när all modd kommer frysa igen. snön och minusgraderna har stannat längre än jag trodde och det verkar ju som om det kommer fortsätta vara kallt ett bra tag till. mössa och halsduk gör verkligen skillnad dessa dagar.

ska jobba imorgon och sen vara ledig fem dagar igen. inget planerat. kollade precis på snabba cash-trailern (verkar lovande) på sf.se och såg att den inte hade premiär förrän den 15:e januari.

ringde iaf farmor igårkväll och pratade i nästan en timme. känns bra på samma sätt som att det kändes bra att mormor blev glad att vi kom och hälsade på iförrgår. när mamma&pappa är där samtidigt känns det inte ens som en uppoffring utan nåt jag faktiskt vill. och det är bra.

mina förväntningar på hur jag tycker nåt ska vara. och fast jag har förmedlat sker ingen förändring.
jag vet att det är ge-och-ta (och att jag i andra situationer inte ger) men i det här läget har jag svårt att bara acceptera och låta bli att fundera och bli ledsen och besviken.

Inga kommentarer: