måndag, januari 18

såhär...

...sitter jag oftast när jag surfar. i sängen, i skräddarställning, med datorn framför mig, iklädd mjukisbyxor. det är avkoppling. att göra precis som jag vill.

har varit fullt upp med J:s familj både lördag och söndag. i lördags hemma hos E&K, vi kom väl hem nån gång runt halv tolv, fick skjuts av J:s föräldrar. A hade frågat om de kunde komma på sen lunch på söndagen och J sagt okej. sen ringde de halv tio och sa att nu kommer vi. jag har ju under julledigheten lyckats börja sova lite längre och satt och åt frukost och dessutom hade vi tvättid kl tio. gick sen en promenad precis som jag tänkt (sitter aldrig och väntar på människor om jag inte vet när de kommer), när jag sen kom tillbaka var alla där, sex vuxna och två barn. A med familj stannade på lunch och sen åkte pappan med yngsta sonen som ju skulle till göteborg medan A och äldsta sonen stannade kvar längst för de skulle ta tåget tillbaka till östersund. när de ska gå säger hon: det är ganska smidigt det här att bo var tredje gång, nästa gång sover vi här. (hon menade då bo hos föräldrarna i deras kedjehus med en massa plats, hos systern E&K som bor i en trea där de nu bodde tillsammans med K:s mamma och hos oss) så uttrycker man sig väl inte?! man frågar väl?

idag har jag köpt blodapelsiner för första gången denna säsong. har bara hittat i storpack tidigare men nu kunde man köpa hur få man ville. snart dags för familjen annorlunda. jag håller sen förra säsongen fortfarande fast vid åsikten att med så många barn kan man inte ge alla vad de är värda.

Inga kommentarer: