måndag, januari 4

kristallvertikalaccent.

(edvin öhrströms glasskulptur vid sergels torg även kallad obelisken)

fick i lördags lära mig att det konstverket heter så då vi spelade stockholmsspelet med E&K. var riktigt trevligt, sådär lite över förväntan som det kan bli ibland.

har nu också sett del två, flickan som lekte med elden, i stieg larsson-trilogin. eftersom jag bara läst den första boken var jag lite osäker på vad jag skulle tycka om denna film men den var ju minst lika bra. action på hög nivå. kanske att jag tom gillade den mer just för att jag inte läst boken.

imorgon är vi bjudna till farmor på middag. mamma&pappa och bror N kommer också, vilket jag gillar. (kan bli lite tradigt med farmor om man är själv med henne.) de köper med sig smörgåstårta så blir det inte så jobbigt för farmor. så har vi gjort flera gånger förut för ett par år sen, så det blir en liten déjà vu :-)

Inga kommentarer: