fredag, januari 8

xoko.

igårkväll var vi på xoko med ett par kompisar till J. har tänkt gå dit ett bra tag (men det hade liksom inte blivit av) så nu minns jag inte var jag läste om den. efterrätten, en xokopol, var en liten show i sig: en rund chokladboll på en tallrik som servitören kom med och sen hällde en varm hallonsås på så att chokladen smälte och man kunde skymta innanmätet som var hallonsorbet, färska hallon och lite browniebitar. dock ska man vara medveten om att det var mer som ett café och bageri än restaurang, men ofta kan jag gilla såna ställen bättre.

synd att de flesta tv-serier har uppehåll när jag har tid och vill se intressanta program. dock tyckte jag svt:s dokumentär kraschen var sevärd. jag fastnade liksom för människorna, tjejen med hunden som jobbar som truckförare gav ett särskilt sympatiskt intryck. jag vet inte om det är de som gjort programmet som lyckats eller bara helt enkelt att de hittat människor som når fram genom rutan.

idag kom Vivienn (brukar ju inte skriva ut namn men gör ett undantag för jag tycker det är så fint och tror inte det spelar henne nån roll), den tyska läkarstudenten som är på jobbet i labbet bredvid, tillbax efter att ha varit i tyskland på jullov. med sig hade hon min lilla ritter sport-beställning på fem olika 100 grams-kakor :-) äter just nu.

Inga kommentarer: