söndag, januari 24

inte så lungt som planerat men okej ändå.

vi gick delvis in till stan igår för att se snabba cash (som var helt okej men kanske lite sämre än förväntat). kollade bl a utsikten från skinnarviksberget och åt sen plankstek på city lejon som är en anspråklös och rätt oansenlig restaurang som liksom ligger lite som i ett hörn på holländargatan, men de har väldigt god plankstek med oxfilé.

fick sms från mamma under filmen där hon undrade om vi ville gå på moderna idag men jag kände att jag ville ta det lungt som vi planerat då förra och nästa helg var/är så fullbokade, så jag skrev att de kunde komma på fika hos oss efteråt istället.

så imorse gick jag och handlade direkt efter frukost, behövde nougat (då jag skulle göra den där kladdkakan med hyvlad nougat på) och grädde. pga att det var soligt väder ville de sen skippa muséet och ta prommis med oss istället så det blev en runda över trekanten och vidare till liljeholmen och upp på nybohov, där pappa erinrade sig att det faktiskt funnits skidlift när han var liten i den idag ganska farliga pulkabacken.

Inga kommentarer: