söndag, januari 10

vad är det med tyskan som är så speciellt?

igår promenerade jag med mamma&pappa och N på djurgården. var strålande solsken och klarblå himmel för första gången sen kylan kom. massa folk ute trots 16 minusgrader. så länge man knallade på i snabbt tempo var det faktiskt skönt. vi fikade på tekniska museét och sen gick jag vidare till kungsträdgården när de tog bilen hem. handlade på hemvägen och det första jag gjorde när jag kom hem var att stänga av och plocka ur frysen. gäller att passa på att frosta av när det fortfarande är så här kallt ute. sen gjorde jag riktig köttfärssås som kokas i två timmar. så det var rätt fullt upp. men då visste jag också att det var lungt idag.

lyssnar på denna och blir lite nostalgisk. var tyskaläraren på gymnasiet som introducerade detta band. vi började kolla på elementarpartiklarna igår som också var/är på tyska och det frammanar alltid en speciell känsla hos mig.

Inga kommentarer: